u l o v e m e n o w. Powered by Blogger.
Home » , » aktiviti tahunan keluarga pokcik halim

aktiviti tahunan keluarga pokcik halim


semasa cuti CNY lepas.
aku duduk sembang2 dengan abah.

aku: abah,jom cari lala jom.lama dah tak pergi cari
*padahal saja nak ajak abah jalan2 1 keluarga*

abah: jum.sedap gak kalau makan tu.
tapi kalau cari siput sedut lagi mengancam tak!

aku: haa,elok sangat la tu.dan2 tu cakap jum esok pergi cari.haha

kebetulan bf kakak tengah buat operasi dekat bagan datok.
memang kawasan paya.
apa lagi,abah suruh tanya air surut bila.
ok set.plan menjadi esoknya.

perjalanan pergi.
ada kapal besar punya.
dah bertahun tersadai(eh bukan,dalam maintenance) tepi sungai perak.
akhirnya berjaya belayar di tepi sungai.
besar gila.macam titanic punya kapal.ehyeke!

di tengah2 simpang ke bagan datok dan sungai tiang.
*tiang pun ada sungai*

yeah.sudah sampai ke destinasi yang di tuju.
gila rumput dia sama tinggi dengan aku
*nampak sangat kau itu rendah*

tempatnya semakin tiba.
semangat berkobar2 lagi

siput sedut pertama yang aku kutip.
agak besar la.
semakin melonjak2 tak sabar nak kutip dengan lebih banyak.
harap maaf gambar sedikit blur.
hanya guna camera 3.0 megapixel.
bukan camera diselar nikon.

semangat semakin down sebab.
1.kena menempuh selut yang dalam nya sampai betis.
2.mengharungi kesesakan lalulintas nyamuk2 dan semut2 sekalian
3.berjemur ditengah2 panas terik mengakibatkan muka burn hangus terbakar

tapi hasilnya memang lumayan.
*bukan lumayan dapat duit*
lumayan dapat cari siput sedut 1 baldi besar.
*boleh buat kenduri arwah terus*
4 orang mencari.
memang berbaloi baloi.

sudah habis mencari.
pergi jalan2 kat bandar bagan datok.
cuci2 mata dekat jeti tengok pakwe cute.
memang aku dapat tackle seorang.
sila lihat gambar di atas.
memang cute kan.
gebu gempal.
geram tengok pipi dia.
tidur bukan main lagi.
tahu la angin tepi jeti itu memang holiaww la kan.

anak siapa entah ni terbiar.
kesian

kakak dan 2 adik aku.
boleh pulak buat posing maut di khalayak ramai.



oh.tak sedar diri.
dia lagi maut posingnya ha.
burn sudah muka.benci2
kami adik beradik sempoi gila.
pergi pakai baju tido dengan seluar tracksuit.

inilah sungai perak.
besar kan.mintak simpang la.
kalau bagi aku sejuta pun aku tak sanggup nak pergi berenang ke seberang.
view dari jeti bagan datok.
dengan muka serius abah cakap.
kalau nak pergi indon boleh la naik bot dari sini.
*pandai jugak abah aku buat lawak*

ontheway balik rumah.
makngah tipon suruh pergi rumah dia.
lepas melantak semua balik la ke pangkal jalan.
dah nak dekat pukul 10.
abah mencadangkan suruh masak sambal.
seperti gambar di atas.
first trial tak lulus.
sambalnya melekat dekat kulit siput saja.
tapi agak sedap.

last but not list.
menu yang di nanti2 kan.
siput sedut masak lemak cili api.
memang betul2 holiaww.
masak tengahhari 1 periuk.
sampai petang tinggal 1 mangkuk saja.
malam tu decide tambah lagi setengah periuk.
haha.memang mentekedarah malam itu.
yang excited makan.aku kakak dan abah.
yang lain awal2 lagi dah pergi simpan pinggan.
nasib ada geng.

chenta is nothing tanpa awak!!!

0 cElOtEh masyarakat:

Post a Comment

mari melabel

wanita (14) kasih (13) pedoman (13) kawan (11) mak ku syg (11) peringatan (11) sayang (11) cinta (9) makan2 (9) danial (8) LuRve (7) kawen (7) jalan2 (6) renungan (5) UtmSkudai (4) geram (4) kawen... (3) BKN 4284 (2) abah (2) atuk... (2) huhu (2) klakar (2) lelaki (2) palapes (2) perasaan (2) ramdhan (2) raya (2) rindu (2) tag (2) tensen (2) 28032010 (1) HIV (1) Rasulullah s.a.w (1) about 2 years ago.. (1) admire (1) anak (1) aurat (1) baby (1) besaQ (1) cikgu (1) comel (1) contest (1) dongeng (1) dot (1) esaimen (1) family (1) gemuk (1) gugur (1) hampir2 (1) hariTua (1) hipokrit (1) impian (1) jodoh (1) keliru (1) kiamat (1) konvo (1) kuciwa seketika... (1) mandi (1) mati (1) murtad (1) naseb2 (1) panduan (1) pantun (1) risik (1) rumah (1) rumate... (1) senyum (1) stalker (1) tunang (1) udang (1) ungu (1) wasiat (1)

cHUrpcHUrp

There was an error in this gadget

l o v e m e o r n o t

  © NOME DO SEU BLOG

Design by Emporium Digital