u l o v e m e n o w. Powered by Blogger.
Home » » pantun saket hati...

pantun saket hati...

Assalamualaikum kengkawan,

Ditujukan khas kepada sesiapa yang sakit hati supaya senang hati... Senyum selalu....heheh

Buah cempedak di luar pagar

Ambil galah tolong jolokkan

Kenapa kau nak jolok pakai galah

Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar...


Kalau ada sumur di ladang

Bolehlah hamba menumpang mandi

Patutlah bau badan kau busuk semacam

Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..


Pisang emas dibawa belayar

Masak sebiji di atas peti

Kat pasaraya tak ada hutang hutang

Kalau nak, bayar, Cash On Delivery...


Kalau ada jarum yang patah

Jangan di simpan di dalam peti

Kesian betul dengan kau ni

Jarum patah pun kau simpan dalam peti...


Dua tiga kucing berlari

Mana nak sama si kucing belang

Kalau kau berani kejarlah kucing tu

Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak..


Kajang Pak Malau kajang berlipat

Kajang hamba mengkuang layu

Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat

Kain aku, si pencuri yang sapu...


Rumah Pak Mamat di tepi sawah

Pakai langsir berwarna biru

Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah

Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke...


Air pasang dalam surut pukul lima

Nyonya bangun pagi siram pokok bunga

Haloo nyonya, mau tanya sikit

Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?


Tuai padi antara masak

Esok jangan layu-layuan

Kalau padi tu belumlah masak

Janganlah tuai, taklah layu-layuan...


Limau purut masak di dahan

Batang selasih condong uratnya

Limau purut tak boleh makan

Nanti sakit perut apa ubatnya...


Pulau Pandan jauh ke tengah

Gunung Daik bercabang tiga

Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu

Pergi aje ke Kampung Pandan...


Sorong papan tarik padan

Buah keranji dalam perahu

Tolonglah jangan makan buah keranji tu

Nanti badan kau orang berbau...


Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda

Ana banyak takut jalan tutup mata

Memanglah takut kalau jalan tutup mata

Sebab takut terpijak lubang ,Indah Water...


Encik Baba jatuh dalam parit

Cik Aminah ketawa jerit jerit

Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit

Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit...


Buai laju laju

Sampai pokok sena

Woii, jangan buai laju-laju

Nanti kang tercampak kat pokok sena...


Timang tinggi-tinggi

Sampai cucur atap

Cucur atap tak sedap

Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap...

(,")♥(",)

0 cElOtEh masyarakat:

Post a Comment

mari melabel

wanita (14) kasih (13) pedoman (13) kawan (11) mak ku syg (11) peringatan (11) sayang (11) cinta (9) makan2 (9) danial (8) LuRve (7) kawen (7) jalan2 (6) renungan (5) UtmSkudai (4) geram (4) kawen... (3) BKN 4284 (2) abah (2) atuk... (2) huhu (2) klakar (2) lelaki (2) palapes (2) perasaan (2) ramdhan (2) raya (2) rindu (2) tag (2) tensen (2) 28032010 (1) HIV (1) Rasulullah s.a.w (1) about 2 years ago.. (1) admire (1) anak (1) aurat (1) baby (1) besaQ (1) cikgu (1) comel (1) contest (1) dongeng (1) dot (1) esaimen (1) family (1) gemuk (1) gugur (1) hampir2 (1) hariTua (1) hipokrit (1) impian (1) jodoh (1) keliru (1) kiamat (1) konvo (1) kuciwa seketika... (1) mandi (1) mati (1) murtad (1) naseb2 (1) panduan (1) pantun (1) risik (1) rumah (1) rumate... (1) senyum (1) stalker (1) tunang (1) udang (1) ungu (1) wasiat (1)

cHUrpcHUrp

There was an error in this gadget

l o v e m e o r n o t

  © NOME DO SEU BLOG

Design by Emporium Digital